MADE IN UKRAINE: які нові трактори представили українські заводи

ХТЗ

Нові колір, дизайн, двигуни, «коробка передач», кабіни — на міжнародній виставці «Агросалон-2014» (Москва) і Міжнародному агропромисловому форумі «Агропорт» (Харків) ХТЗ представив оновлений модельних ряд колісних та гусеничних тракторів.

Новим флагманом модельного ряду підприємства став ХТЗ-240К (заголовне фото) з двигуном ЯМЗ-536 — сучасним силовим агрегатом, що відповідає європейським нормам. Нова система упорскування пального дозволяє знизити витрату «дизеля». Трактор оснащується кабіною з центральним розміщенням місця оператора, що покращує умови роботи, зокрема, під час транспортних операцій та оранки оборотним плугом.

Полімерне облицювання і крила, що виготовляються методом лиття під тиском, надали трактору більш сучасний вигляд та полегшили доступ до точок обслуговування. До того ж, на відміну від металевого облицювання, елементи з пластика не піддаються корозії. Серед інших технічних рішень — «роздатка» з постійно включеними переднім і заднім мостами. Завдяки цьому підвищилися стійкість трактора на дорозі та його тягові характеристики на полі.

 

Інша новинка — гусеничний ХТЗ-181, що оснащуватиметься 6-котковою з кожного борту торсіонно-балансирною підвіскою, яка замінила традиційні каретки. Нова підвіска має значно кращі плавність ходу, навантажувальну здатність і довговічність. Також трактори отримали уніфіковане з колісною серією 240К пластикове облицювання радіатора, нову LS (чутливу до навантаження) гідросистему на основі насоса змінної продуктивності і 5-секційного пропорційного розподільника з регульованим по секціях потоком масла.

В планах заводу — продовжити роботу над гусеничними тракторами класичної компоновки. Для них ведеться розробка нової безступінчастої трансмісії, яка забезпечуватиме плавну зміну передаточного відношення і плавну зміну радіуса повороту трактора без розриву потоку потужності на гусениці, що «відстає». Ця оригінальна конструкція також має 2-потокову гідрооб'ємно-механічну схему і забезпечить істотне підвищення експлуатаційних та ергономічних показників гусеничного трактора.

 

В 2014 році побачив світ новий бульдозер ХТЗ — ТС5 із зусиллям 5 тонн. Він створений на основі уніфікації з гусеничними тракторами ХТЗ, має нову торсіонно-балансирну підвіску (4 котки на борт), яка надійна на кам'янистих ґрунтах і будівельних майданчиках. Інженери оснастили машину коробкою зміни передач з швидким реверсом, яка дає змогу перемикати передачі вперед-назад без розривання потоку потужності в межах одного діапазону, не використовуючи педаль зчеплення.

 

Змін зазнав і міні-трактор ХТЗ-3512 з трьохциліндровим двигуном рідинного охолодження — економним і невибагливим у роботі. Нова одномісна кабіна має в основі каркас безпеки, оснащується системами вентиляції та опалення.

 

Також Харківський тракторний завод представив двохпоточну безступінчасту гідрооб'ємно-механічну трансмісію. Інноваційний механізм є опцією для колісних тракторів серії ХТЗ-170/240 і розрахована на двигуни потужністю 170—240 к. с.

Додамо, що зі зміною дизайну, техніка Харківського тракторного заводу змінила й колір. Відтепер її фарбуватимуть у бірюзовий. Як пояснили представники ХТЗ, цей колір використовувався в часи активного розвитку заводу і нині відповідає головному наміру компанії — через технічні інновації зміцнити позиції на традиційних ринках та завоювати прихильність аграріїв на нових.

В цілому важкий для країни 2014 рік харківські тракторобудівники можуть записати собі в актив. За підсумками трьох кварталів завод збільшив виробництво тракторів (до 1146 одиниць, що перевищило аналогічний показник за дев'ять місяців торік на 12%), ведуться розробки нових моделей, виношуються плани виробництва техніки в Польщі і Таджикистані.  Серед негативних моментів — припинення випуску бронетехніки. Причиною став воєнний конфлікт з Росією та, як результат, заборона на поставки військової техніки та техніки подвійного призначення в РФ, головний ринок збуту для харківських снігоболотоходів.

 

ЮМЗ

Дніпропетровський тракторний завод, структурний підрозділ «Південмашу», на «Агро-2014» представив нову, стосильну модель ЮМЗ. Незважаючи на зовнішню схожість, новинка кардинально відрізняється від нинішньої лінійки тракторів підприємства. Інженери удосконалили перевірену часом конструкцію, використавши вузли й агрегати відомих іноземних виробників.

Новинка доступна в двох модифікаціях: ЮМЗ-10244Н та ЮМЗ-10254Н. Перша оснащується білоруським двигуном ММЗ Д-245 потужністю 105 к. с. Друга — силовим агрегатом Perkins виробництва Великобританії. Потужність — 102 к. с. Крім того, представники заводу озвучили плани адаптувати до новинки німецький двигун Deutz.

 

Відбулися зміни і в трансмісії. Трактор отримав механічну синхронізовану 3-діапазонну КПП фірми Haima. Кількість передач вперед — 16, назад — 8. Діапазон швидкостей — від 3,6 до 41,5 км/год. вперед та від 1,8 до 18 км/год. назад. Особливість конструкції «коробки» — косозубі шестерні, що підвищили надійність та довговічність вузла.

Імпортні також муфта зчеплення і передній міст. Враховуючи, що модель повнопривідна, інженери використали посилену балочну конструкцію, що підвищило тягові зусилля машини. Посилено й задню навіску. Вал відбору потужності працює на трьох швидкостях: 540, 750 та 1000 об./хв. Гідравлічна система — універсальна роздільно-агрегатна з двома гідроциліндрами та системою автоматичного регулювання. Гідроліфт отримав функцію автопідйомну з додатковим фіксуванням в транспортному положенні.

Конструктори залишили каркас кабіни. Але при цьому максимально змінили її «начинку». Трактор отримав нові інтер’єр, панель приладів, розташування органів управління. Рульова колонка регулюється за висотою та кутом нахилу. Має регулювання й підресорене сидіння. Попрацювали інженери і над покращанням звукоізоляції та мікроклімату салону. Щоправда, кондиціонер пропонується за доплату.

автор: Євген Пилипенкодата: 30.03.2015 адресс источника
  
© 2009-2017. Agrin Group.
При использовании материалов - ссылка обязательна.